מדי פעם בפגישות עם לקוחות אני מגלה עד כמה לא מכירים פיצ'רים פשוטים במערכת שיכולים לעשות להם את החיים הרבה יותר קלים.
הפעם אספר לכם על אופן ניהול מק"ט שיווקי – פיצ'ר ותיק מאוד במערכת הפריוריטי שיכול לסייע רבות בתפעול השוטף, אסביר מהם היתרונות בשימוש בו וכיצד ניתן להפיק מכך תועלת רבה בניהול המלאי.
האתגר – ניהול מלאי למוצר שיווקי
בפגישה עם אנשי התפעול בחברה יצרנית גדולה המבצעת יצור סידרתי של מכשירים,
נמסר לי שיש להם בעיה לנהל את הסידוריים שחוזרים לעיתים מלקוחותיה.
המוצר שלהם מורכב משני רכיבים המנוהלים סידורי שביחד מהוים מערכת –
זהו המק"ט השיווקי שהלקוח הסופי מכיר ועליו נרשמת ההזמנה .
עד לפגישתנו הם היו מנהלים מק"ט לכל דבר,
ומבצעים הרכבות של שני הרכיבים לעיל למק"ט הסופי שנמכר ללקוח.
בפגישתנו מסרו לי שבמצב בו חוזר רק רכיב אחד, הם נדרשים לבצע פעולות מאוד מסורבלות
של פירוק מק"ט האב (המוצר השיווקי) לתתי הרכיבים שלו לצורך החזרה למלאי של המכשיר התקול.
בנוסף מסרו שיש להם בעיה לנהל את המוצר הסופי שכן יש לו קונפיגורציות רבות הנקבעות בשלב ההזמנה ויש להם בעיה לבצע עיתוד של המוצר הסופי שיוזמן ע"י הלקוח, בפועל הם יודעים לנהל פיזית במלאי רק את מק"טי המכשירים מהם ניתן לבנות את המערכת הסופית.
הפתרון- הגדרת מק"ט שיווקי המייצג את הרכיבים כתשתית להזמנה
הפתרון שהוצג להם פשוט ביותר ומאפשר לנהל מק"ט שיווקי שאינו מנוהל מלאי ועל בסיסו לפרט את הרכיבים שלו המנוהלים במלאי ללא הצגתם ללקוח בשלב אישור ההזמנה.
להלן השלבים להגדרת מוצר שיווקי
במסך מאפיינים נוספים למוצר:
- נוודא שהמק"ט אינו מסומן כ'מנוהל מלאי'
- נסמן את השדה הבוליאני 'הוספת עץ מוצר להזמנה'.
במסך הבן שתחת 'כרטיס פריט' > 'מוצרי בן'
- נשייך את הרכיבים המנוהלים בפועל במלאי ומהם מורכב המוצר השיווקי
- נקפיד להגדיר את כמות הבן ביחס למוצר האב
- נכלול את רכיבי הזווד הנלווה המהוים חלק אינטגרלי מהמערכת הסופית ביחס הנכון ונוודא שאינם מסומנים בדגל 'לתיעוד בלבד'
הזמנה למוצר שיווקי
- נרשום את המק"ט השיווקי בשורת הזמנת הלקוח
- נלחץ על ההפעלה הישירה של 'הזמנת לקוח' > 'הוספת סיכום מוצרי בן להזמנה' כתוצאה
- יתווספו רכיבי הבן להזמנה
טיפ 😯 : קיימת אפשרות לסמן בקלט הפרוצדורה 'תשלום מראש' , וכתוצאה יסומנו רכיבים אלו בשורות ההזמנה בשדה זה ובפועל לא יסומנו לחיוב בתעודת המשלוח וכמובן שלא יוצגו בחשבונית ללקוח. - יאוחדו כמויות של רכיבי בן הנדרשים למוצרי אב שונים המפורטים בהזמנה
{עקב דרישות חוזרות מלקוחות , פיתחנו פרוצדורה פרטית המפצלת שורות בנים אל מול כל שורת ההזמנה או פר תאריך אספקה במקום לבצע ריכוז כמויות – לפרטים נוספים ויצירת קשר לחצו כאן } - נסמן את שורות רכיבים אלו בשדה 'משתתף בתכנון MRP' בכדי שיבוצע עיתוד על רכיבים אלו בהתאם להזמנות בפועל.
- יתווספו רכיבי הבן להזמנה
- בעת הפקת 'הדפסת אישור הזמנה' כהפעלה ישירה להזמנת הלקוח יוצג בהזמנה רק המק"טים השיווקיים (ללא תתי הרכיבים).
משלוח רכיבי המוצר השיווקי
- בעת ביסוס תעודת המשלוח על ההזמנה יפורטו בתעודת המשלוח ובהדפסתה גם רכיבי המק"ט השיווקי ובאופן זה יזדכה המלאי בהתאם.
- הרכיבים שסומנו בהזמנה שסומנו כ'תשלום מראש' אף יסומנו כאן כ'לא לחיוב' ויוסרו מהחשבונית ללקוח.
- הלקוח הסופי אליו נשלח הרכיב הסיריאלי מתועד במסך 'כרטיס מכשיר' ומיטיב את השליטה.
החזרה של רכיבי המק"ט השיווקי
- מתאפשרת באופן פרטני לכל אחד מהרכיבים ללא צורך בבצוע תעודת פירוק מסורבלת , המערכת יודעת לזהות את המכשירים שנשלחו לכל לקוח ולבצע החזרתם למלאי לצורך תיקון או החלפה.
דוגמאות לשימושים נוספים במק"ט שיווקי:
- בחנות רהיטים – ניהול של אותה כורסה תחת שני דגמי סלון שונים שלכל אחד מהם מק"ט שיווקי מתאים.
- בחנות מחשבים – ניהול של אותו דיסק תחת מחשבים בתצורות שונות.
אהבתם את הרעיון של מק"ט שיווקי?
לקחנו אותו צעד אחד קדימה בכדי לאפשר רכישת רכיבי ערכה בהזמנת רכש.
מזהים צורך לייצר מק"ט שיווקי החוזר על עצמו מול לקוחות שונים ומנוהל מלאי כמו כל מק"ט אחר?
יש לנו פיתרון מושלם עבורכם.
מבוסס על מודול הקונפיגורטור שעובד אצל חברות רבות ויודע לבנות מק"ט חדש או לאתר מק"ט קיים לפי תצורה (קונפיגורציה) נדרשת כבר משלב הצעת המחיר או הזמנת הלקוח .
בשלב בנייה של מק"ט חדש גם מתווסף לו אוטומטית עץ מוצר הכולל רכיבים לפי מאפייני המוצר שנבחרו בהצעה/הזמנה.
לחצו בקישור זה לפרטים נוספים על מודול קונפיגורטור.