לוגו פריטק (1)

פריטק מערכות מידע - פריוריטי לחברות יצרניות

מפתחים לכם הצלחה עסקית

במסגרת פגישה עם אחד מלקוחותינו – חברה בינלאומית גדולה המייצרת מוצרים בתחום הביו טכנולוגיה, עלה הצורך לנהל כמות קבועה לאחד ממוצרי הבן של מק"ט הפק"ע, הכוונה לכמות שאינה תלויה בכמות הכוללת של הפק"ע וביחס הבן לאב.
במסגרת הפגישה ניתן פתרון יישומי פשוט שנותן מענה מדויק לצורך שעלה מצד הלקוח.

כברירת מחדל בעת הגדרת יחס בן לאב במסך 'מוצרי בן', המערכת מניחה שהיחס לכמות האב המיוצרת הינו קבוע ובהתאם לגודל היחסי של הפק"ע.
הצורך שהעלה מנהל התפ"י הינו להגדיר בפרוט רשימת הזווד (רשימת הרכיבים) של הפק"ע רכיב כלשהו (לדוג' מסנן ) כך שהיחס בעץ המוצר ישמש את כל הכמות המיוצרת בפק"ע ללא תלות בגודל הפק"ע.

רקע  טכני להגדרת כמות ממוצר בן ביחס שאינו קבוע לכמות מוצר האב המיוצרת:

העמודות "משתנה", "חילוק,כפל,קבוע" ו"ערך" במסך 'מוצרי בן' ,נועדו לתאר את היחס הכמותי בין מוצר האב למוצר הבן, בין אם זהו יחס קבוע ובין אם משתנה.

היחס הכמותי בין מוצר הבן, הרשום במסך זה, למוצר האב, הרשום במסך האב מוצרים, מיוצג ע"י הפרמטר לעיבוד R (נרשם במסך הבן הסמוך משתני מוצרים). יחס זה יכול להיות קבוע (לדוגמא, למוצר האב "שולחן" נדרשים תמיד 4 רגליים), או משתנה (לדוגמא, כמות הצבע הדרושה לצביעת השולחן היא פונקציה של שטח מוצר האב "שולחן").

כשהיחס הוא משתנה, יש להגדיר בעמודה זו את המשתנה של הפונקציה הלינארית.
בדוגמא שלעיל, המשתנה הוא "שטח".

עמודה זו קובעת מהו אופי היחס הכמותי בין מוצר האב למוצר הבן, כלומר, איזו פעולה מבצעת הפונקציה הלינארית. כאמור, יחס זה יכול להיות קבוע או משתנה. אם היחס הוא קבוע, יש להשאיר את ברירת המחדל "C" המופיעה אוטומטית. אם הוא משתנה, יש לרשום אם מדובר בכפל ("M") או בחילוק ("D") של מוצר הבן ביחס למוצר האב.

ברגע שקבעת את משתנה הפונקציה, ואת הפעולה שהיא מבצעת, עליך לרשום את הערך שביחס אליו מתבצעת פעולת הפונקציה. בדוגמא שלעיל, כאשר הוגדר משתנה של שטח מוצר האב, יש לרשום בעמודה זו את ערך המשתנה, כלומר, את גודל השטח.

הערה: לאחר הגדרת משתנה למוצר בן במסך מוצרי בן, תיווצר במסך זה שורה אוטומטית עם פרמטר R, ובה ניתן לרשום את ערך המשתנה בעמודה זו.

הרעיון בצורת עבודה זו הוא, שאם גודל מוצר האב משתנה מסיבה כלשהי, אין צורך לעבור על כל מוצרי הבנים שלו ולשנות את כמותם בהתאם. במקום זאת, משנים רק את ערך הפרמטר.

כיצד נגדיר כמות קבועה של מוצר בן לפק"ע – פתרון יישומי

בהנחה שהמוצר המוגדר בכמות קבועה מנוהל ביח' מוצר שלמות (יח')  כדוגמת פילטר אחד לכל פק"ע, אזי אם תתבצע ההגדרה הבאה תתקבל התוצאה הנדרשת:

במסך 'מוצרי בן' נגדיר למוצר הבן ערך D בשדה 'חילוק,כפל,קבוע' וכן נקים 'משתנה' חדש במסך 'משתנים' בשם 'גודל הפק"ע'.

לאחר ירידת שורה תווצר לכם במסך הבן של מוצר האב תחת מסך 'מוצרים' > 'משתני מוצרים' רשומה חדשה המתייחסת ל'משתנה'  שיצרתם.

לפני שחרור הפק"ע, עליכם להזין ברשומה זו כמות זהה לכמות הפק"ע.

כתוצאה בשלב שחרור הפק"ע , הכמות במסך 'רשימת זווד' תהא תואמת לכמות שהזנתם במסך 'מוצרי בן' כיחס לכמות האב .

מרגישים שזה מסורבל מצידכם לבצע שינוי ידני לפני שחרור הפק"ע?

קיימת אפשרות להטמיע פיתוח שלנו המאפשר הגדרת כמות קבועה למוצר בן בעץ המוצר כך שבעת שחרור הפק"ע הכמות בפרוט רשימת הזווד תשאר זהה לרשום במסך 'מוצרי בן' ולא תושפע מגודל הפק"ע.
הפיתוח נתמך אף במהדורות עצי מוצר ונותן מענה מדויק להגדרת כמות קבועה לפק"עות.
לפרטים נוספים:
התקשרו 054-7280078
שלחו מייל zvika@freetech.co.il
שלחו הודעת ווטסאפ בקישור זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *